ePUAP

tel. 48 377 32 33

• DSC_0667

Aktualności

W dniu 20.05.2024r. dzieci z oddziałów przedszkolnych pod opieką wychowawców wybrały się na wycieczkę do Bałtowskiego Parku Turystycznego. Marzeniem wielu uczestników było spotkanie oko w oko z t-rexem, allozaurem, diplodokiem, pterodaktylem czy triceratopsem. Wystarczyło odwiedzić JuraPark w Bałtowie, aby spełnienie tego marzenia stało się dla nas niemal rzeczywiste. Pierwszym punktem z naszej wycieczki był Zwierzyniec Bałtowski. Jest to malowniczy park safari, w którym mogliśmy zobaczyć kilkadziesiąt gatunków zwierząt, zarówno tych rodzimych, jak i egzotycznych przedstawicieli z innych kontynentów. Obserwowaliśmy je z pokładu amerykańskiego schoolbusa – zupełnie jak na prawdziwym afrykańskim safari. Dosłownie na wyciągnięcie ręki były: wielbłądy, żubry, alpaki, bydło zebu oraz strusie afrykańskie. Po zwiedzaniu Górnego Zwierzyńca pani przewodnik zaprowadziła nas do Sabasówki, gdzie przenieśliśmy się w świat bajkowych przeżyć, w którym świętokrzyskie czarownice objęły władzę. Czekał nas test sprawności, odwagi i dużo zabawy, a po zjedzeniu obiadu mogliśmy przystąpić do przeżywania kolejnych atrakcji. Jura Park Bałtów to prawdziwa podróż w czasie do okresu, w którym żyły dinozaury. Ścieżka z turystyczna podzielona została na okresy geologiczne, dzięki czemu mogliśmy krok po kroku odkrywać historię ewolucji. Na naszą wyobraźnię podziałały naturalne rozmiary olbrzymich gadów, stąpających niegdyś po naszej planecie. W tym miejscu w ciekawy i angażujący sposób, pani przewodnik przedstawiła historię dinozaurów zamieszkujących miliony lat temu okolice Bałtowa, ale również ich kuzynów z całego świata. Dopełnieniem naszej wycieczki okazał się park rozrywki dla dzieci, w tym ulubione karuzele, dmuchańce i trampoliny. Zabawie nie było końca! Na zakończenie kupiliśmy pamiątki i pełni wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną do Mazowszan.