ePUAP

tel. 48 377 32 33    


  • DSC_0667

Aktualności

Uczniowie kl. IV a i kl. IV b na zajęciach języka polskiego wykonali barwne przestrzenne makiety tajemniczego ogrodu. Inspiracją była powieść F. H. Burnett pt. „Tajemniczy ogród”. Do zrobienia makiet wykorzystali pudełka, bibułę, papier kolorowy, kamyki, piasek, żywe kwiaty, patyki, plastelinę, gałązki, gąbki, plastikowe figurki itp. Czwartoklasiści z wielkim zaangażowaniem i pasją wykonywali własne oryginalne projekty tajemniczego ogrodu, wykazując się niezwykłą kreatywnością i pomysłowością. Na prostokątnych podkładkach budowali wysoki mur, którym otoczone było to niezwykłe miejsce. Nie zapomnieli  o bluszczu i różach, które pięły się po ogrodzeniu, a także o furtce, która została zamknięta na klucz po śmierci pani Craven. Ogród stał się uroczym, bajkowym i magicznym zakątkiem. Pośród zieleni stały kamienne ławeczki, znajdowały się tam również altany oraz szczególne miejsce – drzewo z ławeczką pani Lilias Craven. O tych wszystkich szczegółach i jeszcze wielu innych nie zapomnieli młodzi projektanci. Na koniec liderzy poszczególnych zespołów prezentowali swoje makiety, starannie dobierając słowa i dbając o to, aby ich opis był wyjątkowy. Uczniowie opowiedzieli nie tylko o pracy nad wykonaniem makiet, odnieśli się też do treści lektury i jej bohaterów. Niecodzienna lekcja języka polskiego dostarczyła uczniom niezwykłych wrażeń. Poczuli się jak wielcy architekci. Na uwagę zasługuje zgodna praca zespołowa. Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Prace były przygotowywane w ramach innowacji pedagogicznej „Lektury nie muszą być nudne – twórcze spotkania z lekturami”.

                                                                                                                      Marta Nogaj-Farbiś