Laboratoria Przyszłości
Laboratoria przyszłości
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Mazowszanach jest beneficjentem projektu „Laboratoria przyszłości”.
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Jej misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Uczniowie naszej szkoły będą mieli możliwość pogłębiania swojej wiedzy i umiejętność poprzez eksperymentowanie. Zajęcia staną się atrakcyjniejsze i umożliwią rozwijanie kompetencji przyszłości, z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Nasza szkoła w ramach programu otrzymała wsparcie finansowe w kwocie 98 700 zł, które przeznaczone zostało na zakup następującego sprzętu:
- Drukarka 3D z akcesoriami
- Mikrokontrolery z czujnikami
- Aparat fotograficzny Sony
- Zestaw oświetleniowy
- Magiczny Box- aktywna ściana/podłoga
- Roboty Photony EDU- 22 sztuki
- Zestawy LEGO
Systematycznie na naszej stronie internetowej oraz na profilu szkoły na portalu Facebook będą zamieszczane relacje ukazujące, w jaki sposób wykorzystywany jest sprzęt i wyposażenie pozyskane dzięki programowi Laboratoria Przyszłości. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony internetowej i szkolnego Facebooka.
Laboratoria przyszłości w praktyce
Sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości bardzo spodobał się naszym uczniom. Pierwsze lekcje to: wyścig Photonów, programowanie kolorami Ozobotów, wydruk 3D pamiątkowych medali na Dzień Nauczyciela, programowanie poprzez zabawę na tabletach, składanie komputera. Zainteresowani programowaniem uczniowie mogą brać udział w konkursach Logia, Olimpiada Informatyczna Juniorów oraz Animacja w Scratch nt. Marii Konopnickiej.
Zachęcam do zapisywania się na zajęciach dodatkowe z informatyki:
klasy 2-3 poniedziałek godz. 12:05-12:50
klasy 4-5 czwartek godz. 13:45-14:30
klasa 6 środa 13:45-14:30
Tobiasz Jagiełło
Zajęcia z wykorzystaniem Lego Education
Współczesne pomoce dydaktyczne wychodzą naprzeciw potrzebom XXI wieku i stają się niezbędnym narzędziem do kształtowania pewności siebie. Dzięki ćwiczeniom praktycznym ten proces można zacząć już od najmłodszych lat. Zapraszamy do obejrzenia krótkiej relacji z zajęć prowadzonych przez pedagoga i psychologa szkolnego z wykorzystaniem Lego Education. Pozwalają one w bezpieczny sposób uczyć się metodą prób i błędów wpływając na kształtowanie pewności siebie i odporności psychicznej.
Magiczny Box i Roboty Photon Edu na zajęciach
Wykorzystanie Magicznego Boxa – aktywnej podłogi na zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych. W przyjemny i nowoczesny sposób stymulujemy ogólny rozwój dziecka (poznawczy i emocjonalny), a przede wszystkim pomagamy w przezwyciężaniu trudność w opanowywaniu określonych umiejętności i w przyswajaniu danej wiedzy.
Atrakcyjne przerwy z Magicznym Boxem
Zajęcia z wykorzystaniem Robota Photon Edu
Zajęcia matematyczne z wykorzystaniem Robotów Photon Edu
Od października br. uczniowie klas pierwszych rozpoczęli realizację innowacji pedagogicznej „Wesoła matematyka”. Jej głównym celem jest podnoszenie umiejętności matematycznych uczniów, ukazanie atrakcyjności matematyki, wskazania jej praktycznego zastosowania w życiu codziennym oraz podejmowania twórczych działań przez stosowanie nowoczesnych metod nauczania matematyki.
Na pierwszych zajęciach uczniowie doskonalili orientację przestrzenną z wykorzystaniem Robotów Photon Edu. Zabawa polegała na programowaniu robotów za pomocą tabletów. Poprzez zadania stawiane robotom, określali ich ruch, wydawanie dźwięków oraz zmianę koloru czułek. Ten sposób programowania uczy dzieci między innymi planowania, rozwijania orientacji przestrzennej, sprawności manualnej, logicznego myślenia, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz stymuluje myślenie przyczynowo – skutkowe.
Możliwości zaprogramowania inteligentnego robota są tysiące, wszystko zależy od pomysłowości i wyobraźni dzieci, które były zachwycone i zainteresowane interaktywną zabawą.