ePUAP

tel. 48 377 32 33

• DSC_0667

Aktualności

W dniach 03 – 06 czerwca 2024 roku uczniowie klas 5 – 8 wzięli udział w czterodniowej wycieczce do Trójmiasta. Program wycieczki był bardzo bogaty i obfitował w wiele atrakcji. Uczniowie mieli okazję nie tylko poznać historycznie istotne dla Polski zakątki, ale także nawiązać przyjacielskie relacje w ramach klasowej integracji. Pierwszego dnia, po kilkugodzinnej podróży poznaliśmy Westerplatte. Przewodnicy opowiedzieli nam o heroicznej walce Obrońców Polskiego Wybrzeża, które jako pierwsze przyjęło na siebie ciężar ataku niemieckiego najeźdźcy w dniach 1-7 września 1939 r. Tego samego dnia, po obiadokolacji udaliśmy się na plażę w Stegnie, by przywitać się z Bałtykiem. Pomimo zmęczenia wywołanego podróżą uczniowie spędzili mile czas, grając w piłkę czy po prostu siedząc na kocach i podziwiając zachód słońca. Drugi dzień to zwiedzanie Gdańska i jego charakterystycznych obiektów – Neptuna, uroczych kamieniczek Starówki, Bazyliki pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, a także siedziby Poczty Polskiej. Był czas wolny na lody i gofry, które wzmocniły nas przed drugim punktem programu, czyli zwiedzaniem jednego z najciekawszych muzeów w Polsce – Muzeum II Wojny Światowej. Ten oddany w 2016 r. obiekt jest niesamowitym miejscem, szczegółowo opowiadającym historię jednej z najstraszniejszych wojen w dziejach historii ludzkości. Po tej niezwykłej lekcji historii wróciliśmy do Stegny na obiadokolację, a potem spędziliśmy kolejny wieczór na plaży. Trzeci dzień obfitował w kolejne atrakcje. Rozpoczęliśmy go wycieczką do Sopotu, gdzie przechadzaliśmy się po jego słynnym deptaku, zwanym Monciakiem, a także udaliśmy się na spacer po najsłynniejszym molo. Towarzyszyła nam, podobnie jak poprzedniego dnia, piękna, słoneczna pogoda. Z Sopotu udaliśmy się malowniczą drogą na Hel. Po jednej stronie mieliśmy widok na Morze Bałtyckie, a po drugiej na Zatokę Gdańską. Po drodze mijaliśmy słynne kurorty: Chałupy, Jastarnię i Juratę. Na Helu zwiedziliśmy fokarium i dokonaliśmy zakupów pamiątek. Z Helu udaliśmy się w rejs do Gdyni. Przez ponad godzinę podziwialiśmy uroki polskiego Wybrzeża. Rejs statkiem była dla wielu uczniów pierwszą taką przygodą w życiu. W Gdyni przyjrzeliśmy się z bliska słynnym fregatom, takim jak ,,Dar Pomorza oraz Okrętowi ORP ,,Błyskawica. Był tam również czas wolny, podczas którego uczniowie mogli zrobić niewielkie zakupy albo zjeść coś smacznego. Czwartego dnia po śniadaniu udaliśmy się na długi spacer nad morze, by pożegnać się z Bałtykiem. Ciągle towarzyszyło nam piękne słońce. Następnie wyruszyliśmy w niedługą podróż do Malborka. Tam, po przerwie na posiłek w restauracji McDonalds, zwiedziliśmy najsłynniejszy w Polsce zamek krzyżacki i poznaliśmy jego historię. Zamek, zniszczony w 50% w czasie II wojny światowej, obecnie robi imponujące wrażenie. Po zwiedzeniu tego wspaniałego obiektu udaliśmy się w podróż do Mazowszan, dokąd przybyliśmy w późnych godzinach wieczornych. Wycieczka na Pomorze była wspaniałym czasem nie tylko poznawania pięknych i historycznych zakątków naszej Ojczyzny, ale także czasem poznawania się nawzajem. Mamy nadzieję, że w przyszłości też będą ku temu okazje.